fredag 19 januari 2018

Äntligen!

Ja, jag säger äntligen till att få ha sovit en hel natt, det händer inte många gånger under ett år. Jag vaknade av mig själv 5.45 och pigg som en mört. Får se under dagen om natten var lugn för när jag sover brukar det hända något och under dagen känner jag av vad som hänt.
Det kan vara att jag fått täcket under mig och legat på en kant som gör så himla ont eller att jag pressat tänder så hårt att jag får tandvärk. "Något" visar sig först på den senare halvan på dagen eller till och med så sent som på kvällen.

Jag har Fibromyalgi och då händer det saker i kroppen, värk och smärta dras jag med varje dag året om men jag har vant mig sedan 2002 då det hände. Men jag har känt att orken är inte densamma som innan det hände men jag cyklar mycket för att hålla igång konditionen. Stavgång ska vara bra så det ska jag börja med en dag men måste ta det lugnt för det kan ta hårt på tummar, handleder och axlar, har jag hört andra uttala sig om.

Fredag idag och den 19e då är det pension. Kanske jag tar en tur till Netto eller till Willys hemma för omväxlings skull. Willys har så gott bakverk som jag inte kan motstå, tyvärr. Ett kakmonster är jag, det har jag varit sedan tidiga tonår. När mina klasskompisar köpte godis då köpte jag goda kakor 😀 Netto är billigare än vad Willys är, i alla fall där jag bor så det gäller att vara ekonomisk, kolla i reklambladen så man får mycket för pengarna.

Bildresultat för en kul fredag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar