tisdag 16 januari 2018

Äntligen hemma igen.

Det blev verkligen en tung cykeltur idag, motvind såklart i ganska hård blåst. Jag var helt slut när jag kom hem annars cyklar jag året om i ur och skur och det har även hänt i snöstorm. Inget väder hindrar mig från att cykla.

Bildresultat för cykla

För snart två år sedan köpte (blev sponsrad en del) jag mig en ny cykel och den har jag använt flitigt sedan dess. Men jag märkte idag att jag inte har samma goda kondition som i somras men det beror på att jag ätit mer än vad jag rört på mig men det ska bli ändring på det.

För några månader sedan, innan julen hade jag gått ner i vikt men dom kilona hade kommit tillbaka, det kändes klart när det var så tungt idag. Att gå med stavar och cykla är min motion, jag tycker det räcker för mig som inte är så ung längre. När man kommer upp i åren behöver man lite stötdämpare.

Nu är det snart dags för lunch, jag är verkligen hungrig, det brukar jag inte vara. Det där kurret i magen som man hörde när man var ung eller var barn ... det hör jag mycket sällan. På den tiden åt man inga mellanmål, då åt man frukost, lunch och kvällsmat. Inget annat.

Ha en skön kväll 💞


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar